Transport gratuit la punctele de livrare Pick Up peste 299 lei
Packeta 15 lei Easybox 20 lei Cargus 25 lei FAN 25 lei

Theory of Shopping

Carte Theory of Shopping Daniel Miller
Codul Libristo: 11520739
Editura CORNELL UNIV PR, martie 1998
The butt of endless jokes and the focus of considerable anguish, shopping offers significant insight... Descrierea completă
Din păcate, cartea nu este disponibilă :(
Introdu adresa de e-mail și vom reveni atunci când cartea va fi disponibilă din nou.

Ar putea de asemenea, să te intereseze


top
War Of The Realms Jason Aaron / Carte broșată
common.buy 131 lei
top
Club Dumas Arturo Perez-Reverte / Carte
common.buy 75 lei
Body & Soul Loic Wacquant / Carte broșată
common.buy 125 lei
Journey's End Kevin Wilson / Carte broșată
common.buy 77 lei
Spying on Canadians Gregory S. Kealey / Carte broșată
common.buy 199 lei
Keeping Long Island Courtney Peppernell / Carte broșată
common.buy 53 lei
Handbag Wars Jillian Powell / Carte broșată
common.buy 57 lei
Sometimes Rebecca Elliot / Carte broșată
common.buy 57 lei
Maestro de la vida Augusto Cury / Carte broșată
common.buy 70 lei
Ghosts of Gettysburg Dave Oester / Carte broșată
common.buy 91 lei
Hospitals and Communities, 1100-1960 Christopher Bonfield / Carte broșată
common.buy 526 lei
Biological Bases of Economic Behaviour David McFarland / Carte broșată
common.buy 222 lei
Bedlam on the Jacobean Stage Jr. Robert Rentoul Reed / Copertă tare
common.buy 395 lei
Ripper's Torment Sam Crescent / Carte broșată
common.buy 63 lei
Chaos in Yemen Isa Blumi / Copertă tare
common.buy 1.106 lei

The butt of endless jokes and the focus of considerable anguish, shopping offers significant insights into contemporary social relations and their nuances. This book is about shopping for ordinary things. It is also about love and devotion manifest within families and about the nature of sacrificial ritual. A significant contributor to material culture studies, Daniel Miller is an acute observer and an exceptional storyteller. He approaches shopping not as an end in itself but as a means to discover what people's practices, closely observed, reveal about their relationships.The ethnographic sections of the book are based on a year's study of shopping on a street in North London. This provides the basis for a sensitive description of how shoppers develop and imagine the social relationships most important to them through the medium of selecting goods. Among the characteristics of these shopping expeditions are the concept of "the treat", and the centrality of thrift. Miller juxtaposes on his account of shopping various theories that anthropologists have brought to bear on the ritual of sacrifice, including that of the French philosopher George Bataille. He then integrates these elements to postulate his theory of shopping as sacrifice in terms as original and as utterly engaging as the stories he tells of individual shoppers.

Informații despre carte

Titlu complet Theory of Shopping
Limba engleză
Legare Carte - Carte broșată
Data publicării 1998
Număr pagini 180
EAN 9780801485510
ISBN 0801485517
Codul Libristo 11520739
Editura CORNELL UNIV PR
Greutatea 313
Dimensiuni 150 x 227 x 14
Dăruiește această carte chiar astăzi
Este foarte ușor
1 Adaugă cartea în coș și selectează Livrează ca un cadou 2 Îți vom trimite un voucher în schimb 3 Cartea va ajunge direct la adresa destinatarului

Logare

Conectare la contul de utilizator Încă nu ai un cont Libristo? Crează acum!

 
obligatoriu
obligatoriu

Nu ai un cont? Beneficii cu contul Libristo!

Datorită contului Libristo, vei avea totul sub control.

Creare cont Libristo