Transport gratuit la punctele de livrare Pick Up peste 299 lei
Packeta 15 lei Easybox 20 lei Cargus 25 lei FAN 25 lei

Fallacy of Corporate Moral Agency

Limba englezăengleză
Carte Copertă tare
Carte Fallacy of Corporate Moral Agency David Ronnegard
Codul Libristo: 09157325
Editura Springer, mai 2015
It is uncontroversial that corporations are legal agents that can be held legally responsible, but c... Descrierea completă
? points 128 b
266 lei -2 %
258 lei
În depozitul extern Expediem în 4 zile

30 de zile pentru retur bunuri


Ar putea de asemenea, să te intereseze


Master and Margarita Mikhail Afanas?evich Bulgakov / Carte broșată
common.buy 87 lei
curând
American Wife Taya Kyle / Copertă tare
common.buy 123 lei
Contemporary Action Theory Volume 1: Individual Action Ghita Holmström-Hintikka / Carte broșată
common.buy 984 lei
Central European Folk Music Philip V. Bohlman / Carte broșată
common.buy 375 lei
Gridlock Payne Edwards / Carte broșată
common.buy 97 lei
Software Requirements and Design Pamela Zave / Carte broșată
common.buy 147 lei
Criminals of America Philip Farley / Copertă tare
common.buy 242 lei
View From The Top of the Mast Bungy Hedley / Carte broșată
common.buy 114 lei
Ein Leben zwischen zwei Welten Joel S. Goldsmith / Carte broșată
common.buy 81 lei
Volkskirchen als Burgerkirchen Von Schubert Hartwig / Carte broșată
common.buy 133 lei
Chercher Autrement Un Emploi Motte-J / Carte broșată
common.buy 124 lei
Why Love Leads to Justice David A. J. Richards / Carte broșată
common.buy 175 lei
curând
Literatur in Serie Johanna Richter / Carte broșată
common.buy 151 lei
Die Furcht vor dem Weibe Georg Engel / Carte broșată
common.buy 159 lei

It is uncontroversial that corporations are legal agents that can be held legally responsible, but can corporations also be moral agents that are morally responsible? Part one of this book explicates the most prominent theories of corporate moral agency and provides a detailed debunking of why corporate moral agency is a fallacy. This implies that talk of corporate moral responsibilities, beyond the mere metaphorical, is essentially meaningless. Part two takes the fallacy of corporate moral agency as its premise and spells out its implications. It shows how prominent normative theories within Corporate Social Responsibility, such as Stakeholder Theory and Social Contract Theory, rest on an implicit assumption of corporate moral agency. In this metaphysical respect such theories are untenable. In order to provide a more robust metaphysical foundation for corporations the book explicates the development of the corporate legal form in the US and UK, which displays how the corporation has come to have its current legal attributes. This historical evolution shows that the corporation is a legal fiction created by the state in order to serve both public and private goals. The normative implication for corporate accountability is that citizens of democratic states ought to primarily make calls for legal enactments in order to hold the corporate legal instruments accountable to their preferences.§

Informații despre carte

Titlu complet Fallacy of Corporate Moral Agency
Limba engleză
Legare Carte - Copertă tare
Data publicării 2015
Număr pagini 218
EAN 9789401797559
ISBN 9401797552
Codul Libristo 09157325
Editura Springer
Greutatea 498
Dimensiuni 163 x 246 x 18
Dăruiește această carte chiar astăzi
Este foarte ușor
1 Adaugă cartea în coș și selectează Livrează ca un cadou 2 Îți vom trimite un voucher în schimb 3 Cartea va ajunge direct la adresa destinatarului

Logare

Conectare la contul de utilizator Încă nu ai un cont Libristo? Crează acum!

 
obligatoriu
obligatoriu

Nu ai un cont? Beneficii cu contul Libristo!

Datorită contului Libristo, vei avea totul sub control.

Creare cont Libristo