Transport gratuit la punctele de livrare Pick Up peste 299 lei
Packeta 15 lei Easybox 20 lei Cargus 25 lei FAN 25 lei

Sociology of Giving

Limba englezăengleză
Carte Copertă tare
Carte Sociology of Giving Helmuth Berking
Codul Libristo: 04685801
Editura SAGE Publications Inc, martie 1999
We all give and receive gifts. But few of us reflect on the risks and uncertainties inherent to this... Descrierea completă
? points 442 b
979 lei -10 %
881 lei
În depozitul extern Expediem în 14-18 zile

30 de zile pentru retur bunuri


Ar putea de asemenea, să te intereseze


top
Wicked King Holly Black / Carte broșată
common.buy 48 lei
top
The Whole-Brain Child Daniel J. Siegel / Carte broșată
common.buy 79 lei
top
Stick Man Julia Donaldson / Carte broșată
common.buy 44 lei
top
American Comic Book Chronicles: The 1980s Keith Dallas / Copertă tare
common.buy 212 lei
A Little Hatred Joe Abercrombie / Copertă tare
common.buy 132 lei
Code Like a Pro in C# / Carte broșată
common.buy 350 lei
Wild Waters Susanne Masters / Carte broșată
common.buy 127 lei
Ferryman / Copertă tare
common.buy 127 lei
Travels with a Donkey in the Cevennes and the Amateur Emigrant Robert Louis Stevenson / Carte broșată
common.buy 53 lei
Wallers letzter Gang, 1 DVD Christian Wagner / DVD
common.buy 95 lei
Fields of Fire James Webb / Carte broșată
common.buy 135 lei
Leonard Bernstein - All Time Best, 1 Audio-CD Leonard Bernstein / Audio CD
common.buy 53 lei
Terrorism Jaideep Saikia / Copertă tare
common.buy 267 lei
curând
Talking Bodies Larry Tremblay / Carte broșată
common.buy 77 lei
Sachrechnen im Kopf 1-2 / Carte broșată
common.buy 169 lei

We all give and receive gifts. But few of us reflect on the risks and uncertainties inherent to this form. For example, to give means to acquire power, to effect a symbolic exchange, to initiate ties and alliances, to convey social messages to others and to classify our own status. Gift-giving is also a device to register honour and shame, to show solidarity, to equalize and to create intimacy. This fascinating volume looks at the ambivalence of gift-giving; contemporary gift-giving, its motives, occasions and its rules; examines 'sacrifice', 'food-sharing' and 'gift-giving' as those basic institutions upon which symbolic orders of 'traditional' society rely; and considers the historical invention of hospitality, paving the way to an analysis of the anthropology of giving. Berking explores the transition from traditional society to the market self-interest form, sketching a moral economy beyond the rationale of the market-place and a world caught in the grip of competitive possessive individualism.

Informații despre carte

Titlu complet Sociology of Giving
Limba engleză
Legare Carte - Copertă tare
Data publicării 1999
Număr pagini 176
EAN 9780761956488
ISBN 0761956484
Codul Libristo 04685801
Greutatea 420
Dimensiuni 156 x 234 x 16
Dăruiește această carte chiar astăzi
Este foarte ușor
1 Adaugă cartea în coș și selectează Livrează ca un cadou 2 Îți vom trimite un voucher în schimb 3 Cartea va ajunge direct la adresa destinatarului

Logare

Conectare la contul de utilizator Încă nu ai un cont Libristo? Crează acum!

 
obligatoriu
obligatoriu

Nu ai un cont? Beneficii cu contul Libristo!

Datorită contului Libristo, vei avea totul sub control.

Creare cont Libristo