Transport gratuit la punctele de livrare Pick Up peste 299 lei
Packeta 15 lei Easybox 20 lei Cargus 25 lei FAN 25 lei

Selling Catholicism

Limba englezăengleză
Carte Copertă tare
Carte Selling Catholicism Christopher Lynch
Codul Libristo: 06375463
Editura The University Press of Kentucky, septembrie 1998
" When the popularity of Milton Berle's television show began to slip, Berle quipped, ""At least I'm... Descrierea completă
? points 95 b
191 lei
În depozitul extern Expediem în 14-18 zile

30 de zile pentru retur bunuri


Ar putea de asemenea, să te intereseze


Reunion ; Dark Pony David Mamet / Carte broșată
common.buy 46 lei
Rethinking Teacher Education David Hartley / Carte broșată
common.buy 375 lei
Essay Concerning Human Understanding John Locke / Copertă tare
common.buy 205 lei
Introduction to Fractional Differential Equations Constantin Milici / Copertă tare
common.buy 767 lei
Hussein de Jordania Susana Mangana Porteiro / Carte broșată
common.buy 410 lei
curând
President of an Empty Room Steven Knight / Carte broșată
common.buy 54 lei
Flying Over Brooklyn Myron Uhlberg / Carte broșată
common.buy 47 lei
Skin Bioscience / Copertă tare
common.buy 941 lei
Millennium People James Graham Ballard / Carte broșată
common.buy 87 lei

" When the popularity of Milton Berle's television show began to slip, Berle quipped, ""At least I'm losing my ratings to God!"" He was referring to the popularity of ""Life Is Worth Living"" and its host, Bishop Fulton J. Sheen. The show aired from 1952 to 1957, and Sheen won an Emmy, beating competition that included Lucille Ball, Jimmy Durante, and Edward R. Murrow. What was the secret to Sheen's on-air success? Christopher Lynch examines how he reached a diverse audience by using television to synthesize traditional American Protestantism with a reassuring vision of Catholicism as patriotic and traditional. Sheen provided his viewers with a sense of stability by sentimentalizing the medieval world and holding it out as a model for contemporary society. Offering clear-cut moral direction in order to eliminate the anxiety of cultural change, he discussed topics ranging from the role of women to the perils of Communism. Sheen's rhetoric united both Protestant and Catholic audiences, reflecting -and forming- a vision of mainstream, postwar America. Lynch argues that Sheen's persuasive television presentations helped Catholics gain social acceptance and paved the way for religious ecumenism in America. Yet, Sheen's work also sowed the seeds for the crisis of competing ideologies in the modern American Catholic Church.

Informații despre carte

Titlu complet Selling Catholicism
Limba engleză
Legare Carte - Copertă tare
Data publicării 1998
Număr pagini 216
EAN 9780813120676
ISBN 9780813120676
Codul Libristo 06375463
Greutatea 498
Dimensiuni 152 x 229 x 17
Dăruiește această carte chiar astăzi
Este foarte ușor
1 Adaugă cartea în coș și selectează Livrează ca un cadou 2 Îți vom trimite un voucher în schimb 3 Cartea va ajunge direct la adresa destinatarului

Logare

Conectare la contul de utilizator Încă nu ai un cont Libristo? Crează acum!

 
obligatoriu
obligatoriu

Nu ai un cont? Beneficii cu contul Libristo!

Datorită contului Libristo, vei avea totul sub control.

Creare cont Libristo