Transport gratuit la punctele de livrare Pick Up peste 299 lei
Packeta 15 lei Easybox 20 lei Cargus 25 lei FAN 25 lei

Redesigned Tail Rotor for Improvement of Ch-53e High-Altitude Performance

Limba englezăengleză
Carte Carte broșată
Carte Redesigned Tail Rotor for Improvement of Ch-53e High-Altitude Performance James A Pritchard
Codul Libristo: 08133933
Editura Biblioscholar, septembrie 2012
The Global War on Terror with specific emphasis on the recent military operation in Afghanistan has... Descrierea completă
? points 157 b
317 lei
În depozitul extern Expediem în 14-18 zile

30 de zile pentru retur bunuri


Ar putea de asemenea, să te intereseze


Little Wicked Janet R Macreery / Carte broșată
common.buy 82 lei
Cronicas de Un Cambio Juan Quiroz Gonzalez / Copertă tare
common.buy 170 lei
Breaking the Bonds Donald Britton / Carte broșată
common.buy 86 lei
In All His Glory Reid / Carte broșată
common.buy 119 lei
Secrets Can Be Murder Beverley Armstrong-Rodman / Copertă tare
common.buy 142 lei
Durbin Memoirs Josie Hall / Carte broșată
common.buy 89 lei
Coronary Risk: New Perspective Abdul Rashid Seyal / Copertă tare
common.buy 188 lei

The Global War on Terror with specific emphasis on the recent military operation in Afghanistan has shown the invaluable contribution that heavy lift helicopters bring to the combatant commander. However, the flight range, altitudes and lift capability required to operate effectively in such an austere environment are pushing the limits of these helicopters. In an attempt to increase the operational capability of the CH-53E, this study will investigate methods for maximizing tail rotor effectiveness at high gross weights and high altitudes. This thesis records an analytical study designed to investigate the intricacies of tail rotor design and, by the computational simulation afforded through the Rotorcraft Comprehensive Analysis System (RCAS), define a tail rotor at high altitude that will reduce the tail rotor power required in hover by 10%. The versatility required of the tail rotor is seen due to the nature of the flow regime, which requires the tail rotor to effectively operate with inflow velocity from any direction, with a spanwise distribution of flow that produces Reynolds numbers up to 5.6e7 and with pilot commanded pitch changes from -10 to 24 degrees. With little to no assistance from the vertical fin, the tail rotor is most heavily relied on for antitorque response in hover; therefore, focus will be placed on hovering efficiencies tempered by solid forward flight and hover slide performance.

Informații despre carte

Titlu complet Redesigned Tail Rotor for Improvement of Ch-53e High-Altitude Performance
Limba engleză
Legare Carte - Carte broșată
Data publicării 2012
Număr pagini 138
EAN 9781249401230
ISBN 9781249401230
Codul Libristo 08133933
Editura Biblioscholar
Greutatea 259
Dimensiuni 189 x 246 x 8
Dăruiește această carte chiar astăzi
Este foarte ușor
1 Adaugă cartea în coș și selectează Livrează ca un cadou 2 Îți vom trimite un voucher în schimb 3 Cartea va ajunge direct la adresa destinatarului

Logare

Conectare la contul de utilizator Încă nu ai un cont Libristo? Crează acum!

 
obligatoriu
obligatoriu

Nu ai un cont? Beneficii cu contul Libristo!

Datorită contului Libristo, vei avea totul sub control.

Creare cont Libristo