Transport gratuit la punctele de livrare Pick Up peste 299 lei
Packeta 15 lei Easybox 20 lei Cargus 25 lei FAN 25 lei

Reconceiving Curriculum: An Historical Approach

Limba englezăengleză
Carte Carte broșată
Carte Reconceiving Curriculum: An Historical Approach Stephen Triche
Codul Libristo: 06826365
Editura VDM Verlag Dr. Müller, noiembrie 2008
This book reconceives curriculum using an historical approach that employs Wittgenstein s later phil... Descrierea completă
? points 198 b
421 lei -4 %
400 lei
La editor doar la comandă Expediem în 3-5 zile

30 de zile pentru retur bunuri


Ar putea de asemenea, să te intereseze


Royal Families Marston Watson / Carte broșată
common.buy 328 lei
Postpartum Depression Michael W. O'Hara / Copertă tare
common.buy 353 lei
Love Anna G. Jonasdottir / Copertă tare
common.buy 1.116 lei
Texas on Stamps J Allen / Carte broșată
common.buy 70 lei
Against the Odds / Copertă tare
common.buy 1.070 lei
Anwesenheitspramien Maik Jäger / Carte broșată
common.buy 440 lei

This book reconceives curriculum using an historical approach that employs Wittgenstein s later philosophy. The curriculum field is concerned with the broad intellectual and ideological ways a society thinks about education. The school curriculum''s current focus on specific learning outcomes offers a selective historical view of knowledge. The concept of curriculum emerged at the end of the Renaissance from Peter Ramus refinement of the art of dialectic into a pedagogical method of logic. During the 1970s, curriculum theorists began disrupting curriculum''s rational foundations by reconceptualizing curriculum using philosophies developed outside of education. Wittgenstein s later philosophy is used to further disrupt the school curriculum s rational underpinnings. Using a Wittgenstein approach suggests that education is an indirect activity that teaches students what he calls language-games. Wittgenstein suggests that educating students indirectly more closely resembles the kinds of playful activities in which children engage in their everyday lives. As such, a Wittgensteinian approach reconceives curriculum as an act of language-play.

Informații despre carte

Titlu complet Reconceiving Curriculum: An Historical Approach
Limba engleză
Legare Carte - Carte broșată
Data publicării 2009
Număr pagini 228
EAN 9783639181531
Codul Libristo 06826365
Greutatea 352
Dimensiuni 150 x 220 x 20
Dăruiește această carte chiar astăzi
Este foarte ușor
1 Adaugă cartea în coș și selectează Livrează ca un cadou 2 Îți vom trimite un voucher în schimb 3 Cartea va ajunge direct la adresa destinatarului

Logare

Conectare la contul de utilizator Încă nu ai un cont Libristo? Crează acum!

 
obligatoriu
obligatoriu

Nu ai un cont? Beneficii cu contul Libristo!

Datorită contului Libristo, vei avea totul sub control.

Creare cont Libristo