Transport gratuit la punctele de livrare Pick Up peste 299 lei
Packeta 15 lei Easybox 20 lei Cargus 25 lei FAN 25 lei

Limba englezăengleză
Carte Copertă tare
Carte Pekin Thomas Bauman
Codul Libristo: 04868416
Editura University of Illinois Press, aprilie 2014
In 1904, political operator and gambling boss Robert T. Motts opened the Pekin Theater in Chicago. D... Descrierea completă
? points 158 b
353 lei -10 %
318 lei
În depozitul extern în cantități mici Expediem în 14-18 zile

30 de zile pentru retur bunuri


Ar putea de asemenea, să te intereseze


Historische Bilder von nackten Frauen 1 Jurgen Prommersberger / Carte broșată
common.buy 109 lei
Lady Boba: A Woman of Little Sense Lope de Vega / Carte broșată
common.buy 94 lei
Boys Will be Men Marjorie Lynn / Carte broșată
common.buy 86 lei
Corporate Power in Civil Society David Sciulli / Copertă tare
common.buy 571 lei
Spinoza and the Stoics Firmin DeBrabander / Copertă tare
common.buy 1.114 lei
Companion to Michael Oakeshott Paul Franco / Carte broșată
common.buy 198 lei
Brahms's Vocal Duets and Quartets with Piano Lucien Stark / Copertă tare
common.buy 194 lei
Nobel Lectures In Chemistry, Vol 7 (1991-1995) Bo G. Malmstrom / Copertă tare
common.buy 466 lei
Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde Robert Louis Stevenson / Carte broșată
common.buy 59 lei

In 1904, political operator and gambling boss Robert T. Motts opened the Pekin Theater in Chicago. Dubbed the "Temple of Music," the Pekin became one of the country's most prestigious African American cultural institutions, renowned for its all-black stock company and school for actors, an orchestra able to play ragtime and opera with equal brilliance, and a repertoire of original musical comedies. A missing chapter in African American theatrical history, Bauman's saga presents how Motts used his entrepreneurial acumen to create a successful black-owned enterprise. Concentrating on institutional history, Bauman explores the Pekin's philosophy of hiring only African American staff, its embrace of multi-racial upper class audiences, and its ready assumption of roles as diverse as community center, social club, and fundraising instrument. The Pekin's prestige and profitability faltered after Motts' death in 1911 as his heirs lacked his savvy, and African American elites turned away from pure entertainment in favor of spiritual uplift. But, as Bauman shows, the theater had already opened the door to a new dynamic of both intra- and inter-racial theater-going and showed the ways a success, like the Pekin, had a positive economic and social impact on the surrounding community.

Dăruiește această carte chiar astăzi
Este foarte ușor
1 Adaugă cartea în coș și selectează Livrează ca un cadou 2 Îți vom trimite un voucher în schimb 3 Cartea va ajunge direct la adresa destinatarului

Logare

Conectare la contul de utilizator Încă nu ai un cont Libristo? Crează acum!

 
obligatoriu
obligatoriu

Nu ai un cont? Beneficii cu contul Libristo!

Datorită contului Libristo, vei avea totul sub control.

Creare cont Libristo