Transport gratuit la punctele de livrare Pick Up peste 299 lei
Packeta 15 lei Easybox 20 lei Cargus 25 lei FAN 25 lei

Man Appeal

Limba englezăengleză
Carte Copertă tare
Carte Man Appeal Paul Jobling
Codul Libristo: 05096526
Editura Bloomsbury Publishing, martie 2005
This book provides a much-needed evaluation of the history of men's fashion advertising in the first... Descrierea completă
? points 507 b
1.021 lei
În depozitul extern Expediem în 14-18 zile

30 de zile pentru retur bunuri


Ar putea de asemenea, să te intereseze


top
Scattered Minds Gabor Maté / Carte broșată
common.buy 77 lei
Autoimmune Protocol Comfort Food Cookbook Michelle Hoover / Carte broșată
common.buy 111 lei
Inferno: Alexander McQueen Kent Baker / Copertă tare
common.buy 241 lei
Psychomotorik, 1 DVD Renate Zimmer / DVD
common.buy 163 lei
Man Appeal Paul Jobling / Carte broșată
common.buy 306 lei
Fashion Cultures Revisited Stella Bruzzi / Carte broșată
common.buy 375 lei
Advertising Menswear Paul Jobling / Carte broșată
common.buy 243 lei
Salman Rushdie and Translation Jenni Ramone / Carte broșată
common.buy 338 lei
Physical Properties of Crystals J. F. Nye / Carte broșată
common.buy 679 lei
Regression to Dependence Robert C. Van Sweden / Copertă tare
common.buy 686 lei
Lupus Q&A Robert G. Lahita / Carte broșată
common.buy 116 lei

This book provides a much-needed evaluation of the history of men's fashion advertising in the first half of the twentieth century. Arguably, modernism provided the most visually arresting and playful poster and press advertising campaigns ever launched. Undoubtedly one of the most fecund and complex periods in the history of menswear promotion, the period saw vast sums of money spent on advertising men's clothing by the likes of Austin Reed, the Fifty Shilling Tailors, Simpson and Barratt shoes. Replete with confident head-turners, many posters of the period featured dandies knowingly offering up their bodies for the delectation of women - an irony made doubly rich by the fact that these images were consumed almost exclusively by men. As Jobling expertly shows, the erotic charge in evidence in the representation of the buff gymnos in Calvin Klein's 80's campaigns had much earlier antecedents. There was, surprisingly, a pronounced fetishistic aspect coupled with sexual ambiguity in publicity for underwear in the interwar period. Looking well beyond issues of representation to broader socio-economic contexts in this deeply researched and original study, Jobling addresses an exciting range of discourses relating to professionalization, modernity, mass-communication and marketing, display and consumer psychology.

Informații despre carte

Titlu complet Man Appeal
Autor Paul Jobling
Limba engleză
Legare Carte - Copertă tare
Data publicării 2005
Număr pagini 172
EAN 9781845200862
ISBN 1845200861
Codul Libristo 05096526
Greutatea 458
Dimensiuni 156 x 234 x 16
Dăruiește această carte chiar astăzi
Este foarte ușor
1 Adaugă cartea în coș și selectează Livrează ca un cadou 2 Îți vom trimite un voucher în schimb 3 Cartea va ajunge direct la adresa destinatarului

Logare

Conectare la contul de utilizator Încă nu ai un cont Libristo? Crează acum!

 
obligatoriu
obligatoriu

Nu ai un cont? Beneficii cu contul Libristo!

Datorită contului Libristo, vei avea totul sub control.

Creare cont Libristo