Transport gratuit la punctele de livrare Pick Up peste 299 lei
Packeta 15 lei Easybox 20 lei Cargus 25 lei FAN 25 lei

Stimați clienți, din cauza zilei de sărbătoare, asistența pentru clienți nu este disponibilă astăzi. Ne vom ocupa de solicitările dumneavoastră în următoarea zi lucrătoare. Vă mulțumim pentru înțelegere.

Handbook of Computer Game Studies

Limba englezăengleză
Carte Carte broșată
Carte Handbook of Computer Game Studies Joost Raessens
Codul Libristo: 04409160
Editura MIT Press Ltd, august 2011
New media students, teachers, and professionals have long needed a comprehensive scholarly treatment... Descrierea completă
? points 164 b
326 lei
În depozitul extern Expediem în 14-18 zile

30 de zile pentru retur bunuri


Ar putea de asemenea, să te intereseze


top
A Theory of Fun for Game Design Raph Koster / Carte broșată
common.buy 191 lei
Sweet Shaven Angels 2 Mikhail Paramonov / Copertă tare
common.buy 233 lei
Critical Play Mary Flanagan / Carte broșată
common.buy 199 lei
(Honest) Truth About Dishonesty Dan Ariely / Carte broșată
common.buy 69 lei
Broken Bow Diane Carey / Carte broșată
common.buy 81 lei
Bloody Welsh History: Swansea Geoff Brookes / Carte broșată
common.buy 96 lei
Killing Dragons Fergus Fleming / Carte broșată
common.buy 101 lei
Développement d apatites nanocristallines biomimétiques Sabrina Rollin-Martinet / Carte broșată
common.buy 593 lei
Works of Game John Sharp / Copertă tare
common.buy 97 lei
curând
Das Alpen-Kamasutra Olaf Schumacher / Copertă tare
common.buy 45 lei
Gamescenes Matteo Bittanti / Carte broșată
common.buy 203 lei

New media students, teachers, and professionals have long needed a comprehensive scholarly treatment of digital games that deals with the history, design, reception, and aesthetics of games along with their social and cultural context. The Handbook of Computer Game Studies fills this need with a definitive look at the subject from a broad range of perspectives. Contributors come from cognitive science and artificial intelligence, developmental, social, and clinical psychology, history, film, theater, and literary studies, cultural studies, and philosophy as well as game design and development. The text includes both scholarly articles and journalism from such well-known voices as Douglas Rushkoff, Sherry Turkle, Henry Jenkins, Katie Salen, Eric Zimmerman, and others.Part I considers the "prehistory" of computer games (including slot machines and pinball machines), the development of computer games themselves, and the future of mobile gaming. The chapters in part II describe game development from the designer's point of view, including the design of play elements, an analysis of screenwriting, and game-based learning. Part III reviews empirical research on the psychological effects of computer games, and includes a discussion of the use of computer games in clinical and educational settings. Part IV considers the aesthetics of games in comparison to film and literature, and part V discusses the effect of computer games on cultural identity, including gender and ethnicity. Finally, part VI looks at the relation of computer games to social behavior, considering, among other matters, the inadequacy of laboratory experiments linking games and aggression and the different modes of participation in computer game culture.

Informații despre carte

Titlu complet Handbook of Computer Game Studies
Limba engleză
Legare Carte - Carte broșată
Data publicării 2011
Număr pagini 472
EAN 9780262516587
ISBN 0262516586
Codul Libristo 04409160
Editura MIT Press Ltd
Greutatea 1084
Dimensiuni 209 x 273 x 26
Dăruiește această carte chiar astăzi
Este foarte ușor
1 Adaugă cartea în coș și selectează Livrează ca un cadou 2 Îți vom trimite un voucher în schimb 3 Cartea va ajunge direct la adresa destinatarului

Logare

Conectare la contul de utilizator Încă nu ai un cont Libristo? Crează acum!

 
obligatoriu
obligatoriu

Nu ai un cont? Beneficii cu contul Libristo!

Datorită contului Libristo, vei avea totul sub control.

Creare cont Libristo