Transport gratuit la punctele de livrare Pick Up peste 299 lei
Packeta 15 lei Easybox 20 lei Cargus 25 lei FAN 25 lei

Stimați clienți, din cauza zilei de sărbătoare, asistența pentru clienți nu este disponibilă astăzi. Ne vom ocupa de solicitările dumneavoastră în următoarea zi lucrătoare. Vă mulțumim pentru înțelegere.

Half-Real

Limba englezăengleză
Carte Carte broșată
Carte Half-Real Jesper Juul
Codul Libristo: 04409157
Editura MIT Press Ltd, august 2011
A video game is half-real: we play by real rules while imagining a fictional world. We win or lose t... Descrierea completă
? points 79 b
168 lei -6 %
157 lei
șansă 50% Şanse de a obține acest titlu Când primesc cărțile?

30 de zile pentru retur bunuri


Ar putea de asemenea, să te intereseze


top
Bungo Stray Dogs, Vol. 3 (light novel) Kafka Asagiri / Carte broșată
common.buy 67 lei
top
Poison Ivy Vol. 1: The Virtuous Cycle Marcio Takara / Copertă tare
common.buy 138 lei
top
Recipes from the World of Tolkien Robert Tuesley Anderson / Copertă tare
common.buy 108 lei
top
Finite and Infinite Games James Carse / Carte broșată
common.buy 82 lei
top
Talons of Power (Wings of Fire, Book 9) Tui T. Sutherland / Carte broșată
common.buy 46 lei
top
My Broken Mariko Waka Hirako / Copertă tare
common.buy 84 lei
top
Boys Omnibus Vol. 2 TPB Garth Ennis / Carte broșată
common.buy 135 lei
top
Burn the Witch, Vol. 1 Tite Kubo / Carte broșată
common.buy 89 lei
top
Idiot / Carte broșată
common.buy 58 lei
BEASTARS, Vol. 15 Paru Itagaki / Carte broșată
common.buy 58 lei
curând
Steven Universe: The Tale of Steven Rebecca Sugar / Copertă tare
common.buy 62 lei
Professional C++, 5th Edition / Carte broșată
common.buy 297 lei

A video game is half-real: we play by real rules while imagining a fictional world. We win or lose the game in the real world, but we slay a dragon (for example) only in the world of the game. In this thought-provoking study, Jesper Juul examines the constantly evolving tension between rules and fiction in video games. Discussing games from Pong to The Legend of Zelda, from chess to Grand Theft Auto, he shows how video games are both a departure from and a development of traditional non-electronic games. The book combines perspectives from such fields as literary and film theory, computer science, psychology, economic game theory, and game studies, to outline a theory of what video games are, how they work with the player, how they have developed historically, and why they are fun to play.Locating video games in a history of games that goes back to Ancient Egypt, Juul argues that there is a basic affinity between games and computers. Just as the printing press and the cinema have promoted and enabled new kinds of storytelling, computers work as enablers of games, letting us play old games in new ways and allowing for new kinds of games that would not have been possible before computers. Juul presents a classic game model, which describes the traditional construction of games and points to possible future developments. He examines how rules provide challenges, learning, and enjoyment for players, and how a game cues the player into imagining its fictional world. Juul's lively style and eclectic deployment of sources will make Half-Real of interest to media, literature, and game scholars as well as to game professionals and gamers.

Informații despre carte

Titlu complet Half-Real
Autor Jesper Juul
Limba engleză
Legare Carte - Carte broșată
Data publicării 2011
Număr pagini 244
EAN 9780262516518
ISBN 0262516519
Codul Libristo 04409157
Editura MIT Press Ltd
Greutatea 476
Dimensiuni 175 x 221 x 15
Dăruiește această carte chiar astăzi
Este foarte ușor
1 Adaugă cartea în coș și selectează Livrează ca un cadou 2 Îți vom trimite un voucher în schimb 3 Cartea va ajunge direct la adresa destinatarului

Logare

Conectare la contul de utilizator Încă nu ai un cont Libristo? Crează acum!

 
obligatoriu
obligatoriu

Nu ai un cont? Beneficii cu contul Libristo!

Datorită contului Libristo, vei avea totul sub control.

Creare cont Libristo