Transport gratuit la punctele de livrare Pick Up peste 299 lei
Packeta 15 lei Easybox 20 lei Cargus 25 lei FAN 25 lei

Computer Games and the Social Imaginary

Limba englezăengleză
Carte Carte broșată
Carte Computer Games and the Social Imaginary Graeme Kirkpatrick
Codul Libristo: 02310649
Editura Polity Press, septembrie 2013
In this compelling book, Graeme Kirkpatrick argues that computer games have fundamentally altered th... Descrierea completă
? points 58 b
117 lei
În depozitul extern în cantități mici Expediem în 12-17 zile

30 de zile pentru retur bunuri


Ar putea de asemenea, să te intereseze


Visual Dictionary of Architecture 2e Francis D K Ching / Carte broșată
common.buy 302 lei
Memes in Digital Culture Limor Shifman / Carte broșată
common.buy 73 lei
English Accents and Dialects Arthur Hughes / Carte broșată
common.buy 315 lei
My Hero Academia: Vigilantes, Vol. 5 Hideyuki Furuhashi / Carte broșată
common.buy 48 lei
Hershel and the Hanukkah Goblins Eric A. Kimmel / Copertă tare
common.buy 81 lei
History of the English Language David Denison / Carte broșată
common.buy 432 lei
Chinese Origami Chen Yuehua / Copertă tare
common.buy 115 lei
African Photography from The Walther Collection Artur Walther / Copertă tare
common.buy 1.229 lei
Sapphire Thomas Graham Jr / Carte broșată
common.buy 119 lei
Travels and Discoveries in the Levant Charles Thomas Newton / Carte broșată
common.buy 306 lei
Access Accents: London (Cockney) Gwyneth Strong / Audio CD
common.buy 131 lei
Managing Risk: Best Practices for Pilots Dale Wilson / Carte broșată
common.buy 106 lei
Growing Great Boys Ian Grant / Carte broșată
common.buy 76 lei
Blade of Grass Lewis DeSoto / Carte broșată
common.buy 98 lei
Evidence and Faith Charles Taliaferro / Copertă tare
common.buy 705 lei
Physiology of Membrane Disorders Thomas Andreoli / Carte broșată
common.buy 324 lei

In this compelling book, Graeme Kirkpatrick argues that computer games have fundamentally altered the relation of self and society in the digital age. Tracing the origins of gaming to the revival of play in the 1960s counter culture, Computer Games and the Social Imaginary describes how the energies of that movement transformed computer technology from something ugly and machine-like into a world of colour and 'fun'. In the process, play with computers became computer gaming -- a new cultural practice with its own values. From the late 1980s gaming became a resource for people to draw upon as they faced the challenges of life in a new, globalizing digital economy. Gamer identity furnishes a revivified capitalism with compliant and 'streamlined' workers, but at times gaming culture also challenges the corporations that control game production. Analysing topics such as the links between technology and power, the formation of gaming culture and the subjective impact of play with computer games, this insightful text will be of great interest to students and scholars of digital media, games studies and the information society.

Informații despre carte

Titlu complet Computer Games and the Social Imaginary
Limba engleză
Legare Carte - Carte broșată
Data publicării 2013
Număr pagini 248
EAN 9780745641119
ISBN 0745641113
Codul Libristo 02310649
Editura Polity Press
Greutatea 328
Dimensiuni 211 x 148 x 16
Dăruiește această carte chiar astăzi
Este foarte ușor
1 Adaugă cartea în coș și selectează Livrează ca un cadou 2 Îți vom trimite un voucher în schimb 3 Cartea va ajunge direct la adresa destinatarului

Logare

Conectare la contul de utilizator Încă nu ai un cont Libristo? Crează acum!

 
obligatoriu
obligatoriu

Nu ai un cont? Beneficii cu contul Libristo!

Datorită contului Libristo, vei avea totul sub control.

Creare cont Libristo