Transport gratuit la punctele de livrare Pick Up peste 299 lei
Packeta 15 lei Easybox 20 lei Cargus 25 lei FAN 25 lei

Building a 2D Game Physics Engine

Limba englezăengleză
Carte Carte broșată
Carte Building a 2D Game Physics Engine Michael Tanaya
Codul Libristo: 15362800
Editura APress, ianuarie 2017
This book guides you in building your very own 2D physics-based game engine simulation system for ri... Descrierea completă
? points 113 b
224 lei
În depozitul extern în cantități mici Expediem în 12-15 zile

30 de zile pentru retur bunuri


Clienții au cumpărat de asemenea


This book guides you in building your very own 2D physics-based game engine simulation system for rigid body dynamics. Beginning from scratch, this book will lead you in understanding the implementation technologies with HTML5 and JavaScript; assembling a simple and yet complete fundamental mathematics support library; defining basic rigid body behaviors; detecting and resolving rigid body collisions; and lastly, simulating collision responses after the collisions.
In this way, by the end of this book, you will have in-depth understanding of the specific concepts and events, implementation details, and the actual source code system of a game engine physics component that is suitable for building 2D games or templates for any 2D games you can create and can be played across the Internet via popular web-browsers.
What you'll learn:
ż What is 2D game engine physics and how to utilize these in your game actions and events
ż How to describe the basic behaviors of rigid bodies.
ż How to detect collisions between rigid bodies.
ż How to resolve interpretations after rigid body collisions.
ż How to model and implement rigid body impulse responses.
Who is this book for:
This book is perfect for game enthusiasts, hobbyists, and anyone who is interested in building their own 2D game engine physics simulation systems but is unsure of how to begin.

Informații despre carte

Titlu complet Building a 2D Game Physics Engine
Limba engleză
Legare Carte - Carte broșată
Data publicării 2017
Număr pagini 116
EAN 9781484225820
ISBN 1484225821
Codul Libristo 15362800
Editura APress
Greutatea 224
Dimensiuni 154 x 234 x 6
Dăruiește această carte chiar astăzi
Este foarte ușor
1 Adaugă cartea în coș și selectează Livrează ca un cadou 2 Îți vom trimite un voucher în schimb 3 Cartea va ajunge direct la adresa destinatarului

Ar putea de asemenea, să te intereseze


top
Pro C# 10 with .NET 6 Andrew Troelsen / Carte broșată
common.buy 258 lei
top
The Pragmatic Programmer David Thomas / Copertă tare
common.buy 209 lei
top
The Art of Game Design Jesse Schell / Carte broșată
common.buy 421 lei
top
Game Programming Patterns Robert Nystrom / Carte broșată
common.buy 208 lei
top
Introduction to 3D Game Programming with DirectX 12 Frank D. Luna / Carte broșată
common.buy 252 lei
top
Press Reset / Carte broșată
common.buy 79 lei
Vulkan Programming Guide John M Kessenich / Carte broșată
common.buy 311 lei
Bioshock: From Rapture to Columbia Mehdi El Kanafi / Copertă tare
common.buy 131 lei
Physics for Game Programmers Grant Palmer / Carte broșată
common.buy 342 lei
Developing 2D Games with Unity Jared Halpern / Carte broșată
common.buy 279 lei
Game Physics Engine Development Ian Millington / Carte broșată
common.buy 417 lei
Beginning Game Development with Python and Pygame Will McGugan / Carte broșată
common.buy 342 lei
Beginning Python Games Development, Second Edition Will McGugan / Carte broșată
common.buy 342 lei
Learn JavaScript with p5.js Engin Arslan / Carte broșată
common.buy 166 lei

Logare

Conectare la contul de utilizator Încă nu ai un cont Libristo? Crează acum!

 
obligatoriu
obligatoriu

Nu ai un cont? Beneficii cu contul Libristo!

Datorită contului Libristo, vei avea totul sub control.

Creare cont Libristo