Transport gratuit la punctele de livrare Pick Up peste 299 lei
Packeta 15 lei Easybox 20 lei Cargus 25 lei FAN 25 lei

Allegories Of Underdevelopment

Limba englezăengleză
Carte Carte broșată
Carte Allegories Of Underdevelopment Ismail Xavier
Codul Libristo: 04728741
Editura University of Minnesota Press, august 1997
Examines the centrality of Cinema Novo to filmmaking in Brazil."A camera in the hand and ideas in th... Descrierea completă
? points 79 b
176 lei -10 %
159 lei
În depozitul extern Expediem în 14-18 zile

30 de zile pentru retur bunuri


Ar putea de asemenea, să te intereseze


Vegetarian Cooking of India Mridula Baljekar Baljekar / Copertă tare
common.buy 105 lei
One Under Graham Hurley / Carte broșată
common.buy 65 lei
Happiness Frey / Carte broșată
common.buy 114 lei
Amphitryo Titus Maccius Plautus / Carte broșată
common.buy 142 lei
Animals in Human Histories Mary Henninger-Voss / Copertă tare
common.buy 750 lei
Oral Tradition as History J. Vansina / Carte broșată
common.buy 165 lei
Promoting Cultural Diversity Kathryn Hopkins Kavanagh / Carte broșată
common.buy 561 lei
Terrorism and Human Rights Ranstorp Magnus / Carte broșată
common.buy 216 lei
Early Merchant Families of Sydney Janette Holcomb / Copertă tare
common.buy 691 lei
Moving Landscape Joanna Elizabe Parfitt / Carte broșată
common.buy 77 lei
Conflict on the Michigan Frontier James Schwartz / Copertă tare
common.buy 134 lei

Examines the centrality of Cinema Novo to filmmaking in Brazil."A camera in the hand and ideas in the head" was the primary axiom of the young originators of Brazil's Cinema Novo. In Allegories of Underdevelopment, Ismail Xavier argues that this movement of the 1960s and early 1970s served to represent a nation undergoing a political and social transformation into modernity.Its best-known voice, filmmaker Glauber Rocha claimed that Cinema Novo was driven by an "aesthetics of hunger". This scarcity of means demanded new cinematic approaches that eventually gave rise to a legitimate and unique Third World cinema. Xavier considers a range of revolutionary films -- from the masterworks of Rocha to the groundbreaking experiments of Julio Bressane, Rogerio Sganzerla, Andrea Tonacci and Arthur Omar.Focusing on each filmmaker's use of narrative allegories for the "conservative modernization" Brazil and other nations underwent in the 1960s and 1970s, Xavier examines the way Cinema Novo transformed Brazil's cultural memory. Among the films he discusses are Black God, White Devil, Land in Anguish, Red Light Bandit, Macunaima, Antonio das Mortes, The Angel Is Born, and Killed the Family and Went to the Movies.

Dăruiește această carte chiar astăzi
Este foarte ușor
1 Adaugă cartea în coș și selectează Livrează ca un cadou 2 Îți vom trimite un voucher în schimb 3 Cartea va ajunge direct la adresa destinatarului

Logare

Conectare la contul de utilizator Încă nu ai un cont Libristo? Crează acum!

 
obligatoriu
obligatoriu

Nu ai un cont? Beneficii cu contul Libristo!

Datorită contului Libristo, vei avea totul sub control.

Creare cont Libristo